Caută     
    ŞTIRI       CANAL TV       ANUNŢURI       HARTA       CONTACT
 Stiri - Educatie
Cum au devenit părinţii 'stăpânii' profesorilor
Tupeu fără margini!

Ca şi cum nu erau destul de multe probleme în Educaţie, cu reforme eşuate, manuale greşite, schimbări dese şi neanunţate, în unităţile de învăţământ a apărut un nou fenomen extrem de grav: presiunile şi chiar agresiunile exercitate de părinţi asupra profesorilor.

Se întâmplă de ceva ani încoace, însă mult timp a fost un subiect tabu. În toate şcolile şi liceele, părinţii fac presiuni, pe toate căile, pentru note bune, pentru a avea teme mai puţine sau pentru a le fi iertate copiilor abaterile disciplinare. Din momentul în care părinţii au fost văzuţi ca salvatorii şcolii, sponsorii principali ai unităţilor de învăţământ, cei care dau bani pentru materiale didactice, pentru dotarea claselor şi paza clădirilor, puterea lor a crescut exponenţial şi, deodată, au devenit şi stăpânii profesorilor. Unii au ajuns să-i certe pe profesori că nu predau cum trebuie, că nu pun notele care trebuie, sau să le reproşeze că nu ştiu să-şi ţină ora şi să-i disciplineze de copii. Aşa se face că, acum, din ce în ce mai multe cadre didactice se plâng că sunt umilite de părinţi, deseori de faţă cu elevii, care ajung să facă acelaşi lucru, pierzându-şi respectul faţă de profesori.
Recent, însuşi preşedintele Sindicatului Liber al Salariaţilor din Învăţământul Preuniversitar Constanţa, prof. Mitică Iosif, a tras un semnal de alarmă asupra lipsei de respect atât din partea elevilor, cât şi a profesorilor, cu care se confruntă cadrele didactice în ultima perioadă. „Plecând de la acest aşa-zis interes superior al elevului, plecând de la faptul că sistemul public al educaţiei este un sistem pus în slujba societăţii, am ajuns în situaţia în care elevii şi părinţii au păreri care ne sunt impuse, chiar şi în domeniul profesional. Or, dacă eu chem în casă un electrician, nu am să-i spun niciodată cum să facă legăturile, ci ce vreau eu, iar el o să-mi explice ce se poate şi cum se poate. Am fost personal de faţă la o scenă revoltătoare. O colegă, învăţătoare, pe hol, în timpul pauzei, soţ, soţie, cu copii, niciunul nu avea legătură cu sistemul de învăţământ, dar îi explicau, aproape îi impuneau învăţătoarei, cum să predea ora de matematică, ce să facă, câte exerciţii să se lucreze. Aşa ceva, din punctul meu de vedere, este inadmisibil. Trebuie să existe nişte delimitări în ceea ce este impus în această relaţie de colaborare şi ce nu ne poate fi impus”, a declarat liderul SLSIP Constanţa.

Agresarea emoţională tinde să devină un fenomen

Din păcate, există şi situaţii în care cadrele didactice ajung să fie agresate verbal, ameninţate şi chiar hărţuite, dacă pun o notă mică sau atrag atenţia unui elev indisciplinat. „Este un fenomen deja. Cele mai multe probleme sunt întâmpinate mai ales în cazul elevilor cu abateri la disciplină. În momentul în care încercăm să aplicăm o pedeapsă educaţională la nivelul şcolii, părinţii sunt foarte deranjaţi, vin, se supără. Ei nu acceptă situaţia şi copilul lor este cel care are permanent dreptate. Ajung să spună: «Doamnă, l-am trimis la şcoală să înveţe şi dumneavoastră trebuie să îl disciplinaţi. Însă, cadrul didactic nu mai are, în prezent, foarte multe instrumente de pedeapsă. Dacă ridici tonul, a doua zi, părintele vine la şcoală şi spune că al său copil este agresat emoţional. Despre pedepse corporale nici nu se mai pune problema. Nu cred că mai există aşa ceva în învăţământul din Constanţa. Suntem puşi în situaţia în care nu putem să facem nimic. Până la clasa a X-a, când un elev poate fi exmatriculat, singurele instrumente sunt avertismentul verbal, avertismentul scris, transmis părinţilor, şi, discutarea scăderii notei la purtare”, a declarat, pentru „Cuget Liber”, psihologul şcolar Elena Stambuli, de la Şcoala Gimnazială nr. 8 din Constanţa.

„Părinţii nu vor să accepte că au greşit!”

Potrivit acesteia, părintele este cel care are un rol crucial în disciplinarea unui copil şi elevii nu fac decât să aplice modelele de comportament pe care le văd în familie. „Copiii îşi ştiu drepturile, dar, din păcate, nu şi responsabilităţile. Ei trebuie să înţeleagă că în şcoală există nişte reguli, societatea funcţionează pe baza unor reguli, deci este bine să le respectăm. În această privinţă, consider că ar trebui să există o echipă formată din profesor, părinte şi elev. Părintele are un rol foarte important în această echipă, pentru că degeaba noi îi explicăm la şcoală copilului cum e cu disciplina, dacă acasă i se spune altceva. Câtă vreme actul acesta nu este continuat şi acasă, este muncă în zadar. Însă, să admiţi o greşeală a copilului tău înseamnă că tu, ca părinte, ai greşit ceva. Iar părinţii nu vor să accepte acest lucru. Ei ar trebui să-şi accepte anumite slăbiciuni, erori, eventual, şi să le îndrepte. Dar de multe ori nu ai cu cine să discuţi!”, ne-a mai spus psihologul şcolar.

Sursa: Cugetliber, Andreea PERHAIŢĂ

adaugat pe 20/05/2019 00:35
CONTINUARE
Înca un succes al invatamantului vasluian!
Toate cele trei unitati scolare vasluiene participante la Competitia Nationala pentru obtinerea Certificatului „Scoala Europeana” editia 2019 nu doar ca au primit acest certificat de prestigiu, dar au obtinut punctaje excelente, intre primele 12 din cele 135 unitati scolare din intreaga tara. Mai mult, Colegiul Economic „Anghel Rugina” Vaslui a obtinut cel mai mare punctaj, 196 de puncte, si premiul I, in timp ce Liceul „Stefan Procopiu” Vaslui, cu cele 187 de puncte acumulate, a fost pe pozitia a III-a.

In perioada 1 – 6 aprilie a avut loc la Valiug, judetul Caras-Severin, evaluarea portofoliilor depuse de unitatile scolare din tara in cadrul Competitiei Nationale pentru obtinerea Certificatului „Scoala Europeana”, editia 2019. La aceasta editie au participat 135 unitati scolare din toate judetele tarii, 87 dintre ele fiind premiate si primind un astfel de certificat. Din judetul Vaslui au candidat 3 unitati scolare: Colegiul Economic „Anghel Rugina” si Liceul „Stefan Procopiu”, din Vaslui, si Colegiul Agricol „Dimitrie Cantemir” Husi. In urma evaluarii portofoliilor de catre o Comisie Nationala numita de Ministerul Educatiei Nationale, in care judetul Vaslui a fost reprezentat de prof. Landiana Mihnevici, inspector scolar pentru proiecte educationale, toate cele 3 unitati scolare au obtinut certificatul „Scoala Europeana”, situandu-se in primele12 scoli la nivel national. Astfel, Colegiul Economic „Anghel Rugina” Vaslui a obtinut cel mai mare punctaj, 196 puncte si locul I, cu 187 de puncte, Liceul „Stefan Procopiu” Vaslui a castigat locul III, iar Colegiul Agricol „Dimitrie Cantemir” Husi s-a clasat pe locul X, cu 173 p.

Situatia este oarecum identica cu cea de anul trecut, cand toate cele 6 unitati scolare participante la Competitia Nationala pentru obtinerea Certificatului „Scoala Europeana” s-au clasat intre primele 20 de participante, iar Scoala Gimnaziala „Vasile Parvan” din Barlad a intrunit cel mai mare punctaj, clasandu-se pe locul I, in conditiile in care era la prima participare in acest concurs!

Aflata la a XVI-a editie, aceasta initiativa a Ministerului Educatiei Nationale se bucura de recunoastere din partea institutiilor europene. La cele 16 editii ale competitiei, desfasurata incepand cu anul 2004, au participat 2.036 de unitati de invatamant din toate judetele tarii, iar 862 dintre acestea au primit certificatul si trofeul „Scoala Europeana”. Competitia se adreseaza tuturor unitatilor de invatamant preuniversitar care au fost si sunt implicate in programele europene in domeniul educatiei si formarii profesionale. Odata obtinut, certificatul Scoala Europeana” este valabil pentru o perioada de trei ani, dupa care scoala trebuie sa candideze din nou pentru a reconfirma titlul obtinut.

Competitia consta in evaluarea calitatii si coerentei managementului scolii, reflectat in documentele manageriale, a rezultatelor elevilor la invatatura, examene nationale, olimpiade si concursuri scolare, precum si a impactului pe care activitatile derulate in cadrul proiectelor europene l-au avut asupra calitatii educatiei, culturii organizationale si a ethosului scolii.

Liceul „Stefan Procopiu” Vaslui a obtinut acest titlu pentru a sasea oara consecutiv, participand cu succes inca de la prima editie, cea din 2004. Colegiul Economic „Anghel Rugina” Vaslui este la al patrulea astfel de certificat, iar Colegiul Agricol „Dimitrie Cantemir” Husi a castigat titlul de „Scoala Europeana” la chiar prima sa participare la aceasta competitie. “Certificarea scolilor cu titlul „Scoala Europeana” le confera acestora recunostere si prestigiu in cadrul comunitatilor educationale, iar eforturile pe care le fac pentru mentinerea titlului obtinut, determina un interes tot mai crescut pentru dezvoltarea de noi si noi proiecte, ceea ce conduce la o imbunatatire a managementului scolar, la cresterea alitatii educatiei si la dezvoltarea unei culturi organizationale solide. Faptul ca an de an unitatile de invatamant vasluiene participa cu succes la aceasta competitie si, mai mult, rezultatele sunt unele remarcabile chiar in comparatie cu unitati din centre universitare de prestigiu, reflecta faptul ca in judetul nostru se face un invatamant de calitate, fapt confirmat si de rezultatele excelente obtinute la concursurile si olimpiadele nationale de catre elevii nostri”, a declarat prof. Gabirela Placinta, inspectorul general al ISJ Vaslui.

Rezultatele finale au fost publicate pe site-ul Ministerului Educatiei Nationale pe adresa: edu.ro

Sursa: Monitorul de Vaslui, Marian Mocanu
adaugat pe 17/05/2019 06:35
CONTINUARE
Problema de matematică care a revoltat internetul: Cât fac 7-5+2=?
O întrebare simplă de matematică a încins internetul şi i-a împărţit pe “matematicieni” în două tabere. Cât fac 7-5+2=?

Simpla problemă de matematică a stârnit o mulţime de reacţii pe Facebook, acolo unde sute de oameni s-au întrecut în rezolvarea exerciţiului, oferind, pe lângă răspuns şi o explicaţie mai mult sau mai puţin… logică.
Totuşi, răspunsul la întrebarea: cât fac 7-5+2 este 4. Şi asta pentru că, în cazul exerciţiilor în care apar operaţii de acelaşi ordin (numai adunări şi/sau scăderi, sau numai înmulţiri şi/sau împărţiri), le efectuăm în ordinea în care sunt scrise, ca în exemplele următoare: Exemplul: 7-5+2=2+2=4.
Am efectuat 7-5=2 apoi 2+2=4
.

Cinci probleme de clasa I, prea dificle pentru copii.

Metode de rezolvare oferite de un învăţător. Problemele propuse nu par a fi dificile dacă sunt prezentate unei persoane adulte.
Ele sunt destul de grele pentru şcolarul de vârstă mică, pentru că nivelul lui de înţelegere este direct proporţional cu vârsta şi volumul cunoştinţelor acumulate. Angela Turcu, învăţătoare cu experienţă la Şcoala gimnazială “Iorgu Radu” Bârlad, a făcut un top al problemelor care i-au pus în dificultate pe copii.

1.Tatăl are 40 de ani. Ce vârstă va avea tatăl când băiatul va avea 18 ani, ştiind că atunci când fiul s-a născut, tatăl avea 30 de ani?
Rezolvare Câţi ani are acum băiatul? 40-30=10 (ani) Peste câţi ani va avea băiatul 18 ani?
18-10=8 (ani). Câţi ani va avea tatăl peste 8 ani? 40+8=48 (ani) Răspuns: 48 ani.

2.Gina are 14 ani iar sora ei, Dana are cu 5 ani mai mult.
a) Câţi ani aveau împreună fetele în urmă cu 2 ani?
b) Câţi ani vor avea împreună peste 3 ani?
Rezolvare (I mod).
Câţi ani are Dana? 14+5=19 (ani) Câţi ani au acum împreună fetele? 14+19=33 (ani).
Câţi ani aveau împreună în urmă cu 2 ani? 33-2-2=29 (ani) (Aici se explică elevilor de ce scădem de două ori numărul 2. În urmă cu 2 ani, fiecare fată avea o vârstă cu 2 ani mai mică, aşa că vârsta fiecăreia trebuie micşorată cu 2.)
Câţi ani vor avea fetele împreună peste 3 ani? 33+3+3=39 (ani) ( Se explică elevilor prezenţa termenului 3 de două ori.) Răspuns: 29 ani 39 ani.

(Al doilea mod de rezolvare):
Câţi ani are Dana? 14+5=19 (ani) 2.
Câţi ani avea Gina acum 2 ani? 14-2=12 (ani)
Câţi ani avea Dana acum 2 ani? 19-2=17 (ani) Câţi ani aveau împreună fetele în urmă cu 2 ani? 12+17=29 (ani)
Câţi ani va avea Gina peste 3 ani? 14+3=17 (ani) Câţi ani va avea Dana peste 3 ani? 19+3=22 (ani)
Câţi ani vor avea fetele împreună peste 3 ani? 17+22=39 (ani) Răspuns: 29 ani 39 ani.

3.În două lădiţe sunt 76 caise. În una dintre lădiţe sunt 48 caise.
Cu câte caise sunt mai multe într-o lădiţă decât în cealaltă?


Rezolvare: Câte caise sunt în cealaltă lădiţă? 76-48=28 (caise)
Cu câte caise sunt mai multe într-o lădiţă decât în cealaltă? 48-28=20 (caise)
Răspuns: 20 caise.

Sursa: sevedetot.ro
adaugat pe 14/05/2019 06:35
CONTINUARE
Cel mai bun elev de clasa a IX-a, la proba practică a Olimpiadei Naționale de Fizică, este bârlădean
Cosmin Croitoriu, elev în clasa a IX-a B la Colegiul „Gheorghe Roșca Codreanu”, a obținut cel mai mare punctaj la proba practică a Olimpiadei Naționale de Fizică, desfășurată între 3 și 7 mai, la Târgoviște.
...
adaugat pe 13/05/2019 06:35
CONTINUARE
Rezultate excelente la olimpiadele nationale de limbi moderne: 32 de premii si mentiuni!
Daca, in acest an scolar, judetul Vaslui a numarat cel mai mare numar de elevi calificati la faza nationala a olimpiadelor de limbi moderne, respectiv 50, tot record a fost si numarul celor care au obtinut premii si mentiuni la engleza (2 elevi), rusa (3 elevi), franceza (11 elevi), italiana (9 elevi) si spaniola (7 elevi).
...
adaugat pe 02/05/2019 06:35
CONTINUARE
Elevi din cinci ţări la Şcoala ”Ştefan cel Mare” Vaslui, impresionaţi de ospitalitatea localnicilor
20 de elevi şi 13 cadre didactice din Mare Britanie, Portugalia, Spania, Slovacia şi Bulgaria s-au aflat timp de patru zile la Vaslui, în cadrul unui proiect interşcolar desfăşurat împreună cu Şcoala ”Ştefan cel Mare” Vaslui.
...
adaugat pe 17/04/2019 00:35
CONTINUARE
Record de calificati din judet la olimpiadele nationale de limbi moderne: 50 de elevi!
Gratie rezultatelor exceptionale obtinute la olimpiadele scolare din anii trecuti, in 2018-2019, judetul Vaslui numara cel mai mare numar de elevi calificati la faza nationala a olimpiadelor de limbi moderne, adica 50. Concret, la engleza vor participa 11 elevi, la rusa – 4 elevi, la franceza – 17 elevi, la italiana – 10 elevi, la spaniola – 8 elevi.
...
adaugat pe 11/04/2019 06:35
CONTINUARE
Vasluieni premiati la Olimpiada Naţională de Chimie
Aproximativ 300 de elevi au participat la Olipiada Naţională de Chimie care s-a desfăşurat în perioada 21-25 martie la Constanţa. Judeţul Vaslui a fost reprezentat de şapte elevi din care patru au fost premiati...
adaugat pe 03/04/2019 06:35
CONTINUARE
Vasluiul va fi reprezentat de 11 elevi la nationala de geografie
Sase din cei 11 elevi care vor reprezenta judetul la faza nationala a olimpiadei de geografie sunt din Barlad, cinci dintre ei invatand la Colegiul National „Gheorghe Rosca Codreanu”. Ceilalti cinci elevi calificati sunt din municipiul Vaslui.
...
adaugat pe 26/03/2019 06:35
CONTINUARE
O CARTE – manual școlar
CHIMIA ALIMENTELOR de Camelia-Corina Condrea

“Fie ca hrana să-ți fie medicament și medicamentul hrană” (HIPOCRATE)...
adaugat pe 18/03/2019 00:25
CONTINUARE
 postari mai vechi >>
 Categorii de stiri
Administratie
Politica
Economie
Locuri de munca
Justitie
Cultura
Sanatate
Educatie
Divertisment
Sport
Evenimente
Social
Meleaguri vasluiene
National
International
 Publicitate
 Categorii de videoclip-uri
Administratie
Politica
Educatie
Cultura
Divertisment
Sport
Evenimente
Social
Meleaguri vasluiene
National
 Urmariti-ne si pe Facebook!